Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie - Komenda Powiatowa Policji w Garwolinie

Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie

 

KOMENDA POWIATOWA POLICJI

           w GARWOLINIE

           l.dz. P-V- 99 /14

 

 

 

 

REGULAMIN

KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W GARWOLINIE

z dnia 6 listopada 2014 r.

 

Na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687, ze zm.1)) ustala się, co następuje: 

ROZDZIAŁ 1 

Przepisy ogólne 

§ 1 

Regulamin określa strukturę organizacyjną, tryb kierowania oraz zakresy zadań komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie, zwanej dalej „Komendą”. 

§ 2

1. Komenda jest jednostką organizacyjną Policji, stanowiącą aparat pomocniczy, przy pomocy którego Komendant Powiatowy Policji w Garwolinie, zwany dalej „Komendantem”, wykonuje na obszarze swojego działania zadania Policji w zakresie ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, określone w ustawach i przepisach wykonawczych wydanych na ich podstawie.
2. Terytorialny zasięg działania Komendy odpowiada zasadniczemu podziałowi administracyjnemu państwa i obejmuje obszar powiatu garwolińskiego.
3. Siedziba Komendy znajduje się w Garwolinie przy ulicy Stacyjnej 23. 

§ 3 

1. Komendantowi podlega kierownik funkcjonującego na obszarze powiatu garwolińskiego Komisariatu Policji w Łaskarzewie, zwanego dalej „Komisariatem”.
2. Komendant jest przełożonym właściwym w sprawach osobowych policjantów i pracowników Komisariatu.
3. Strukturę organizacyjną, organizację i tryb kierowania oraz zadania komórek organizacyjnych Komisariatu określa regulamin Komisariatu. 

§ 4 

Zakres działania Komendy określają przepisy Komendanta Głównego Policji w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.


§ 5 

Szczegółowy sposób realizacji obowiązków i uprawnień przełożonych oraz podwładnych przy wykonywaniu zadań określają przepisy Komendanta Głównego Policji w sprawie funkcjonowania organizacji hierarchicznej w Policji. 

§ 6 

1. Służba i praca w Komendzie wykonywana jest zgodnie z decyzją Komendanta w sprawie wprowadzenia rozkładu czasu służby policjantów w Komendzie oraz czasem pracy pracowników określonym w Regulaminie Pracy. 

2. Policjanci i pracownicy Komendy są obowiązani każdego dnia potwierdzać rozpoczęcie służby lub pracy własnoręcznym podpisem w przeznaczonych do tego celu ewidencjach. 3. Przerwanie służby lub pracy wymaga zgody przełożonego i potwierdzenia w przeznaczonych do tego celu ewidencjach. 

§ 7 

W sprawach skarg i wniosków Komendant przyjmuje obywateli w poniedziałki w godzinach od 16.00 do 18.00. 

 

ROZDZIAŁ 2 

Struktura organizacyjna Komendy


§ 8

Ustala się następującą strukturę organizacyjną Komendy: 

1) kierownictwo: 

a) Komendant Powiatowy Policji, 

b) I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji; 

2) komórki organizacyjne w służbie kryminalnej: 

a) Wydział Kryminalny; 

3) komórki organizacyjne w służbie prewencyjnej: 

a) Wydział Prewencji, 

b) Wydział Ruchu Drogowego, 

c) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo – Informacyjnych; 

4) komórki organizacyjne w służbie wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym: 

a) Zespół Kadr i Szkolenia, 

b) Zespół Prezydialny, 

c) Zespół Finansów i Zaopatrzenia, 

d) Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych; 

5) komórki organizacyjne łączące zadania służby kryminalnej i prewencyjnej: 

a) Posterunek Policji w Pilawie, 

b) Posterunek Policji w Trojanowie, 

c) Posterunek Policji w Wildze, 

d) Posterunek Policji w Żelechowie.



ROZDZIAŁ 3 

Tryb kierowania w Komendzie

§ 9


1. Komendą kieruje Komendant przy pomocy I Zastępcy Komendanta, kierowników komórek organizacyjnych Komendy, zwanych dalej „kierownikami” oraz bezpośrednio podległych policjantów i pracowników wyznaczonych do koordynowania pracy komórek organizacyjnych Komendy.
2. Komendant jest uprawniony do wydawania zarządzeń, decyzji, regulaminów, rozkazów, a także do zawierania porozumień z organami administracji publicznej lub innymi podmiotami, w zakresie ustalonym przez obowiązujące przepisy prawa.
3. Komendant może powoływać komisje i zespoły o charakterze stałym lub doraźnym, w skład których mogą wchodzić policjanci i pracownicy Komendy, oraz wyznaczać osoby do realizacji zleconych zadań.
4. Komendant może upoważnić podległych policjantów i pracowników do podejmowania w jego imieniu decyzji lub wykonywania czynności w określonych sprawach.
5. Komendant wyznacza policjantów lub pracowników do koordynowania pracy w zespołach etatowych. 

§ 10 

Komendant sprawuje nadzór nad realizacją zadań: 

1) komórek organizacyjnych Komendy, o których mowa w § 8 pkt 2, pkt 3 lit. c, pkt 4 oraz pkt 5 w zakresie służby kryminalnej; 

2) z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby/pracy i ochrony przeciwpożarowej. 

§ 11


1. Komendanta podczas jego nieobecności zastępuje I Zastępca Komendanta.
2. Zakres zastępstwa, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wykonywanie wszystkich funkcji Komendanta, chyba że Komendant postanowi inaczej. 

§ 12 

Zadania i kompetencje I Zastępcy Komendanta, z zastrzeżeniem § 13, określa Komendant w drodze decyzji. 

§ 13 

I Zastępca Komendanta sprawuje nadzór nad realizacją zadań komórek organizacyjnych Komendy, o którym mowa w § 8 pkt 3 lit. a i b oraz pkt 5 w zakresie służby prewencyjnej. 

 

§ 14 

1. Komórką organizacyjną Komendy kieruje jej kierownik przy pomocy zastępcy, kierowników podległych komórek organizacyjnych oraz bezpośrednio podległych policjantów i pracowników wyznaczonych do koordynowania pracy komórek organizacyjnych. 

2. Kierownika komórki organizacyjnej zastępuje w czasie jego nieobecności zastępca albo, po uzyskaniu zgody przełożonego nadzorującego tę komórkę organizacyjną, policjant lub pracownik wskazany przez kierownika. 

3. Zastępowanie kierownika obejmuje wykonywanie zadań o których mowa w regulaminie, chyba że kierownik określi inny zakres zastępstwa. 

4. Kierownik komórki organizacyjnej Komendy oraz policjant lub pracownik wyznaczony do koordynowania pracy komórki organizacyjnej Komendy, w szczególności: 

   1) planuje, organizuje, koordynuje i kontroluje czynności służbowe wykonywane przez podległych policjantów i pracowników;

   2) określa szczegółowy zakres zadań podległej komórki organizacyjnej; 

   3) sporządza karty opisu stanowisk pracy oraz opisy stanowisk pracy w kierowanej przez niego komórce organizacyjnej; 

  4) może zlecać podległym policjantom i pracownikom wykonywanie, przez czas określony, innych zadań niż określone w kartach opisu stanowisk pracy i opisach stanowisk pracy, mieszczących się w zakresie zadań danej komórki organizacyjnej; 

   5) jest obowiązany tworzyć warunki do: 

     a) sprawnej realizacji zadań służbowych, 

     b) kształcenia i doskonalenia zawodowego, 

     c) kształtowania właściwych postaw etycznych i komunikacji interpersonalnej, 

     d) utrzymania właściwego poziomu dyscypliny służbowej; 

   6) ponosi odpowiedzialność za powierzone mu mienie Komendy. 

5. W odniesieniu do jednoosobowych stanowisk oraz zespołów, w których nie wyznaczono osoby do koordynowania pracy komórki organizacyjnej Komendy, szczegółowe zakresy zadań oraz karty opisu stanowisk pracy i opisy stanowisk pracy sporządza policjant lub pracownik wyznaczony przez Komendanta. 

6. Szczegółowe zakresy zadań komórek organizacyjnych zatwierdza Komendant. 

7. Kierownik może powołać na czas określony nieetatowe zespoły do realizacji zadań przez niego określonych oraz wyznaczać podległych policjantów i pracowników do koordynowania pracy tych zespołów. 

8. Kierownik może upoważniać podległych policjantów i pracowników do podejmowania określonych rozstrzygnięć lub załatwiania określonych spraw. 

9. W przypadku zmian organizacyjno-etatowych w Komendzie, a także zmian w zakresie zadań podległej komórki organizacyjnej, kierownik komórki organizacyjnej oraz policjant lub pracownik wyznaczony do koordynowania pracy komórki organizacyjnej Komendy jest obowiązany do niezwłocznej aktualizacji szczegółowego zakresu zadań podległej komórki organizacyjnej. 

10. Karty opisu stanowisk pracy i opisy stanowisk pracy sporządza się w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie: 

  1) szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji; 

  2) zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej. 

 

ROZDZIAŁ 4 

Zakres zadań komórek organizacyjnych Komendy 

§ 15 

Do zadań Wydziału Kryminalnego należy w szczególności:

1) wykonywanie czynności operacyjno - rozpoznawczych związanych ze zwalczaniem przestępczości kryminalnej, w tym przeciwko życiu i zdrowiu, mieniu oraz przestępczości narkotykowej, handlu ludźmi, przeciwko Dziedzictwu Narodowemu, produkcji fałszywych znaków pieniężnych, a także przestępczości gospodarczej i korupcyjnej;

2) prowadzenie rozpoznania w zakresie zjawisk i zdarzeń dotyczących nielegalnego posiadania broni i materiałów wybuchowych, a także przeciwdziałanie aktom terrorystycznym na obiekty o znaczeniu strategicznym;

3) prowadzenie bieżącej współpracy z Wydziałem Techniki Operacyjnej Komendy Wojewódzkiej Policji z siedzibą w Radomiu, zwanej dalej „KWP”, w zakresie planowania i organizacji czynności operacyjno - rozpoznawczych z wykorzystaniem środków techniki operacyjnej w prowadzonych sprawach kryminalnych, pozbawionych innych źródeł dowodowych;

4) prowadzenie rozpoznania w zakresie zjawisk i zdarzeń dotyczących środowisk pseudokibiców sportowych;

5) prowadzenie rozpoznania w zakresie przestępczości w środowisku nieletnich;

6) współpraca z osobowymi źródłami informacji w celu zbierania informacji o interesujących Policję zjawiskach, zdarzeniach, osobach, środowiskach i obiektach;

7) obsługa i prowadzenie funduszu operacyjnego;

8) sporządzanie harmonogramów i sprawozdań okresowych z przebiegu pracy operacyjnej;

9) wymiana informacji z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy oraz innymi jednostkami organizacyjnymi Policji w celu ujawniania przestępstw kryminalnych;

10) prowadzenie i koordynowanie poszukiwań osób i rzeczy;

11) realizacja zadań w zakresie ochrony osób zagrożonych działaniami przestępczymi, wynikających z odrębnych przepisów;

12) prowadzenie postępowań sprawdzających i przygotowawczych oraz związanej z tym dokumentacji;

13) koordynowanie czynności operacyjno - rozpoznawczych i dochodzeniowo - śledczych podejmowanych przez inne komórki organizacyjne Komendy;

14) dokumentowanie i analizowanie stanu przestępczości poprzez przetwarzanie danych statystycznych w prowadzonych bazach;

15) organizowanie szkoleń w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego policjantów Komendy w zakresie prawidłowości wykonywania pracy operacyjno - rozpoznawczej i dochodzeniowo - śledczej oraz techniki kryminalistycznej;

16) prowadzenie ewidencji holowań zabezpieczonych pojazdów oraz opłat za parkowanie pojazdów przetrzymywanych w celach dochodzeniowo - śledczych;

17) prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych i związanej z tym dokumentacji;

18) utrwalanie i zabezpieczanie śladów oraz dowodów rzeczowych na oględzinach miejsc zdarzeń, osób i rzeczy;

19) wykonywanie czynności kryminalistycznych przy sekcji zwłok, podczas eksperymentów procesowych, wizji lokalnych, przeszukań i innych czynności o charakterze procesowym lub operacyjnym;

20) sporządzanie dokumentacji techniczno - poglądowej z oględzin i innych czynności;

21) współpraca z komórkami organizacyjnymi KWP właściwymi w sprawach kryminalnych oraz zwalczania przestępczości gospodarczej i korupcyjnej. 

 

§ 16 

Do zadań Wydziału Prewencji należy w szczególności:

1) organizowanie współpracy i współdziałanie z organami ochrony prawnej, administracją publiczną oraz organizacjami społecznymi w zakresie bezpieczeństwa na terenie powiatu;

2) sprawowanie nadzoru nad efektywnym wykorzystaniem sił i środków Policji w sytuacji wystąpienia katastrof, klęsk żywiołowych i zbiorowego naruszenia porządku publicznego;

3) zapewnienie gotowości Nieetatowego Pododdziału Policji KWP do wsparcia przy realizacji zadań związanych z zabezpieczeniem prewencyjnym imprez, uroczystości i zgromadzeń publicznych oraz działań prewencyjnych;

4) realizacja zabezpieczania przejazdów kibiców;

5) prowadzenie nadzoru nad osobami objętymi zakazem wstępu na imprezy masowe, w tym prawidłowości i poprawności rejestracji osób objętych środkiem karnym w postaci zakazów wstępu na imprezę masową w Krajowym Systemie Informacji Policji (KSIP) i Elektronicznej Książce Służby Dyżurnego (EKSD);

6) koordynowanie działań związanych z zabezpieczeniem miejsc czasowego pobytu osób podlegających ochronie oraz na trasach przejazdu konwojów materiałów niebezpiecznych, wartości pieniężnych i materialnych;

7) zapewnienie skutecznej reakcji Policji na zgłoszenie o ujawnieniu lub podłożeniu ładunku wybuchowego, a w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych zapewnienia wsparcia działań przez policyjnego negocjatora;

8) planowanie i organizacja działań własnych oraz koordynacja działań podległego Komisariatu w warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych, a także przygotowania do wykonywania zadań w warunkach konstytucyjnie określonych stanów nadzwyczajnych oraz bieżące współdziałanie z innymi podmiotami systemu bezpieczeństwa państwa;

9) bieżące monitorowanie oraz gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie informacji dotyczących stanu bezpieczeństwa państwa i porządku publicznego, a także koordynacja działań Policji na terenie powiatu garwolińskiego;

10) opracowanie i bieżąca aktualizacja:

  a) planu działania Komendanta w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,

  b) planu działania Komendanta w warunkach wystąpienia katastrof naturalnych i awarii technicznych,

  c) dokumentacji związanej z wprowadzeniem stanów nadzwyczajnych dla komórek organizacyjnych Komendy,

  d) procedur postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowych;

11) planowanie i organizowanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji przez Komendę w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa państwa oraz przedsięwzięć na rzecz Sił Zbrojnych RP, Obrony Cywilnej i innych podmiotów określonych w przepisach szczególnych;

12) organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z podmiotami pozapolicyjnymi z zakresu przygotowań do działań w warunkach sytuacji kryzysowych i przygotowań obronnych w Komendzie oraz udział w takich przedsięwzięciach organizowanych przez inne podmioty;

13) opracowywanie i bieżąca aktualizacja systemu alarmowego Komendy oraz sprawowanie nadzoru w zakresie dotyczącym właściwej organizacji alarmowania i ustalania odpowiednich procedur niezbędnych dla osiągania wyższych stanów gotowości do działań w Komendzie;

14) sprawowanie merytorycznego nadzoru nad całokształtem przygotowań do działań w warunkach sytuacji kryzysowych i przygotowań planistycznych - obronnych realizowanych przez komórki organizacyjne Komendy;

15) organizowanie, wykonanie, nadzór i kontrola w zakresie pełnienia służby przez policjantów służby patrolowo - interwencyjnej;

16) planowanie kierunków, form i metod działania służb prewencyjnych;

17) inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do doskonalenia służby prewencyjnej;

18) prognozowanie zagrożeń i planowanie dyslokacji służby patrolowej;

19) zapewnienie ciągłości funkcjonowania stanowiska kierowania Komendy oraz sprawowanie bieżącego nadzoru nad realizacją zadań przez służbę dyżurną:

20) przyjmowanie informacji o zdarzeniach lub przestępstwach i zapewnienie natychmiastowej reakcji Policji na zgłoszone wydarzenie;

21) niezwłoczne informowanie organów, służb i instytucji współdziałających o zaistnieniu zdarzeń stanowiących zagrożenie dla życia, zdrowia lub mienia w znacznych rozmiarach, w których przy usuwaniu skutków konieczna jest współpraca różnych służb ratowniczych;

22) organizowanie, wykonywanie i nadzorowanie służby w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia;

23) organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu w tym zakresie z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;

24) ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na wodach i terenach przywodnych;

25) organizowanie, koordynowanie i nadzór w zakresie pełnienia służby dzielnicowych;

26) nadzorowanie i realizacja zadań związanych z procedurą interwencji domowej wobec sprawców przemocy w rodzinie pod nazwą “Niebieska Karta”;

27) współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;

28) opracowywanie i koordynowanie kierunków działań Komendy w zakresie zapobiegania i zwalczania demoralizacji, przestępczości i patologii wśród dzieci i młodzieży, w tym rozpoznawanie środowisk szczególnie zagrożonych, subkultur młodzieżowych i innych;

29) inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć z zakresu prewencji kryminalnej;

30) analizowanie zjawisk kryminogennych oraz rozpoznanych zagrożeń przestępczością, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk patologicznych dotyczących dzieci i młodzieży;

31) organizowanie konwojów oraz sprawowanie nadzoru nad służbą konwojową;

32) realizowanie doprowadzeń osób oraz współdziałanie w tym zakresie z KWP oraz komórkami organizacyjnymi Komendy;

33) podejmowanie działań w ramach realizacji umów i porozumień międzynarodowych w zakresie zwalczania przestępczości, międzynarodowej współpracy policyjnej oraz uczestnictwa w międzynarodowych organizacjach policyjnych;

34) prowadzenie magazynu podręcznego sprzętu uzbrojenia i ewidencji z nim związanej;

35) prowadzenie magazynu podręcznego amunicji oraz dokumentacji związanej z jej użyciem;

36) organizacja i nadzór nad psami służbowymi;

37) wydawanie kart rejestracyjnych broni pneumatycznej oraz pozwoleń na broń, w granicach kompetencji Komendanta;

38) prowadzenie ewidencji holowań zabezpieczonych pojazdów oraz opłat za parkowanie pojazdów zabezpieczonych w trybie przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym;

39) wykonywanie czynności w zakresie kontroli legalności pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

40) obsługa policyjnych baz danych, dokonywanie sprawdzeń i udzielanie stosownych informacji uprawnionym osobom i podmiotom;

41) obsługa i nadzór nad Systemem Utajonej Łączności Teleskopowej Policji SUŁTelP;

42) bezpośrednia ochrona obiektów Komendy; 43) współpraca z komórką organizacyjną KWP właściwą w sprawach sztabowych, prewencji, postępowań administracyjnych oraz konwojowych. 

 

§ 17 

Do zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy w szczególności: 

1) organizowanie, koordynowanie i realizowanie działań prewencyjno - kontrolnych zmierzających do poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz zabezpieczanie imprez, zawodów sportowych i zgromadzeń organizowanych na drogach; 

2) reagowanie na zagrożenia będące główną przyczyną zdarzeń w ruchu drogowym, poprzez realizację priorytetów Komendy Głównej Policji i KWP; 

3) kreowanie polityki bezpieczeństwa z uwzględnieniem lokalnych zagrożeń w ruchu drogowym; 

4) wykonywanie niezbędnych czynności na miejscu zdarzeń drogowych; 

5) wykonywanie zleconych pilotaży delegacji rządowych i innych osób objętych szczególną ochroną, a także pilotaży ładunków niebezpiecznych i ponadnormatywnych; 

6) analizowanie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego dla potrzeb dyslokacji służby oraz opracowywanie informacji statystycznych dotyczących zdarzeń drogowych i wyników uzyskanych w służbie przez policjantów; 

7) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na organizowanie imprez wymagających wykorzystania dróg w sposób szczególny lub zabezpieczenie innych imprez odbywających się na drogach; 

8) nawiązywanie współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego w powiecie; 

9) prowadzenie działalności profilaktyczno - propagandowej na rzecz poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży szkolnej oraz „niechronionych” uczestników ruchu drogowego, a także realizowanie programów edukacyjno - wychowawczych w tym zakresie; 

10) wprowadzanie danych o zdarzeniach drogowych do komputerowych systemów informacyjnych, udzielanie informacji firmom ubezpieczeniowym o ich uczestnikach i skutkach oraz nadzorowanie prawidłowości, terminowości i rzetelności wprowadzania danych do policyjnych baz danych związanych z ruchem drogowym; 

11) udzielanie osobom zainteresowanym ustnych informacji, wydawanie zaświadczeń o wpisach ostatecznych lub tymczasowych w ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego; 

12) prowadzenie szkoleń osób spoza Policji z zakresu kontroli ruchu drogowego; 

13) współpraca z komórką organizacyjną KWP właściwą w sprawach ruchu drogowego. 

§ 18 

Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo – Informacyjnych należy w szczególności: 

1) wykonywanie działalności prasowo – informacyjnej; 

2) wspieranie procesu komunikacji wewnętrznej; 

3) współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego; 

4) współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej; 

5) tworzenie, współtworzenie oraz współuczestniczenie w realizacji programów prewencji kryminalnej; 

6) współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby KWP i innych jednostek organizacyjnych Policji;

7) planowanie i organizacja działań związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych zgromadzeń publicznych i protestów społecznych oraz w związku z odbywaniem się imprez masowych zgodnie z zapisami ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych; 

8) współpraca z komórkami organizacyjnymi KWP właściwymi w sprawach prasowo - informacyjnych i prewencji. 

 

§ 19 

Do zadań Zespołu Kadr i Szkolenia należy w szczególności: 

1) prowadzenie spraw osobowych policjantów i pracowników Komendy i podległego Komisariatu w zakresie należącym do właściwości Komendanta; 

2) organizowanie procesu szkolenia i doskonalenia zawodowego dla policjantów i pracowników Komendy i podległego Komisariatu; 

3) opracowywanie projektów indywidualnych aktów administracyjnych Komendanta; 

4) doskonalenie struktury organizacyjnej Komendy i Komisariatu przez monitorowanie i ocenę zastosowanych rozwiązań organizacyjnych, analizowanie i opiniowanie propozycji zmian strukturalnych; 

5) przeprowadzanie czynności z zakresu postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do służby w Policji w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach; 

6) przeprowadzanie naboru na stanowiska pracownicze w Komendzie i w podległym Komisariacie; 

7) opracowywanie regulaminu Komendy i koordynowanie procesu uzgadniania projektu regulaminu podległego Komisariatu wydawanego w porozumieniu z Komendantem; 

8) prowadzenie ewidencji etatowo - kadrowej Komendy i Komisariatu, sporządzanie meldunku o stanie kadr Policji oraz innych informacji o stanie etatowo - kadrowym, obsługa Systemu Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji (SESPol) i Systemu Wspomagania Obsługi Policji (SWOP); 

9) wydawanie legitymacji służbowych pracownikom Komendy oraz prowadzenie ewidencji dokumentów wydawanych policjantom i pracownikom Komendy; 

10) koordynowanie działań i nadzór nad problematyką przestrzegania dyscypliny służbowej w Komendzie i w podległym Komisariacie, w tym prowadzenie ewidencji i sporządzanie okresowych sprawozdań dotyczących problematyki dyscypliny służbowej; 

11) przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w powyższym zakresie; 

12) prowadzenie biblioteki ogólnej i zawodowej; 

13) realizowanie zadań z zakresu bhp, ppoż. oraz medycyny pracy w Komendzie i w podległym Komisariacie; 

14) współpraca z komórką organizacyjną KWP właściwą w sprawach kadr i szkolenia oraz kontroli. 

 

§ 20 

Do zadań Zespołu Prezydialnego należy w szczególności: 

1) ewidencjonowanie, gromadzenie, aktualizowanie, udostępnienie i rozpowszechnianie resortowych aktów prawnych w Komendzie; 

2) sprawowanie nadzoru nad ewidencją, przechowywaniem i aktualizacją aktów prawnych w komórkach organizacyjnych Komendy; 

3) prowadzenie dokumentacji kancelaryjnej zgodnie z obowiązującymi przepisami; 

4) prowadzenie spraw i ewidencji związanych z ekspedycją i rozdziałem dokumentów wpływających i wychodzących; 

5) prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych oraz pieczęci i stempli służbowych; 

6) współpraca z komórką organizacyjną KWP właściwą w sprawach prezydialnych i archiwum.

 

§ 21

Do zadań Zespołu Finansów i Zaopatrzenia należy w szczególności:

1) prowadzenie ewidencji sprzętu i wyposażenia w użytkowaniu w rozbiciu na poszczególnych użytkowników i uzgadnianie jej przynajmniej raz w roku z ewidencją analityczną komórek zaopatrujących KWP oraz ewidencją wydawanych materiałów;

2) prowadzenie magazynu podręcznego sprzętu i materiałów;

3) przeprowadzenie spisów z natury i wyjaśnianie różnic inwentaryzacyjnych;

4) monitorowanie zużycia energii elektrycznej i cieplnej, wody, gazu, wywozu nieczystości;

5) prowadzenie ewidencji mieszkań będących w dyspozycji Komendanta i nadzorowanie gospodarki mieszkaniowej w Komendzie;

6) prowadzenie dokumentacji mieszkaniowej policjantów podległych Komendantowi oraz emerytów/rencistów policyjnych;

7) opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń mieszkaniowych dla uprawnionych policjantów oraz w zakresie pomocy w budownictwie mieszkaniowym dla uprawnionych emerytów/rencistów;

8) bieżąca konserwacja budynków służbowych i mieszkalnych;

9) prowadzenie ewidencji majątku rzeczowego;

10) realizacja wydatków reprezentacyjnych i okolicznościowych w ramach przyznanego limitu finansowego w odpowiednich paragrafach i pozycjach klasyfikacji wydatków budżetowych;

11) prowadzenie ewidencji wydatków na poszczególne pozycje wydatków budżetowych oraz uzgadnianie ich z odpowiednim wydziałem KWP;

12) sporządzanie comiesięcznych wykazów należności policjantów i pracowników Policji, list należności pozapłacowych dotyczących Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

13) sporządzanie wykazów dodatkowych należności za niewydane w naturze posiłki profilaktyczne oraz równoważnika za żywienie psów służbowych;

14) prowadzenie ewidencji i naliczanie dopłat do wypoczynku;

15) sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym i formalno - rachunkowym oraz kontrola stwierdzająca dokonanie operacji księgowych zgodnie z obowiązującym obiegiem dokumentów w KWP;

16) wystawianie, podpisywanie, prowadzenie rejestru faktur w zakresie czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilno - prawnych oraz nadzór nad terminowymi wpłatami należności;

17) prowadzenie obsługi kasowej Komendy w zakresie mandatów gotówkowych;

18) rozliczanie „sum do rozliczenia”;

19) prowadzenie gospodarki transportowej zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:

  a) prowadzenie ewidencji sprzętu transportowego w książce ewidencji indywidualnej sprzętu transportowego,

  b) prowadzenie ewidencji użycia sprzętu transportowego w książce dyspozytora,

  c) prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji drogowych, w których uczestniczył służbowy sprzęt transportowy,

  d) wystawianie i przechowywanie miesięcznej książki kontroli pracy sprzętu transportowego oraz monitorowanie zużycie pobranych materiałów mpis,

  e) zapewnienie sprawności technicznej użytkowanego sprzętu transportowego poprzez zlecanie i dokonywanie obsług bieżących, przeglądów, napraw oraz badań technicznych,

  f) prowadzenie postępowań wyjaśniająco - szkodowych w sprawach uszkodzenia służbowego sprzętu transportowego,

  g) prowadzenie ewidencji zezwoleń do stałego lub doraźnego prowadzenia służbowego sprzętu transportowego zgodnie z obowiązującymi przepisami;

20) obsługa SWOP;

21) współpraca z komórkami organizacyjnymi KWP właściwymi w sprawach finansów, zaopatrzenia i transportu.

 

§ 22

Do zadań Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności: 

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;

2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;

3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;

4) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;

5) opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w Komendzie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;

6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;

7) prowadzenie postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;

8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w Komendzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;

9) obsługa Komendanta w zakresie wydawania upoważnień do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone”;

10) prowadzenie kancelarii tajnej;

11) prowadzenie składnicy akt Komendy;

12) opracowywanie i aktualizowanie planów ochrony obiektów Komendy;

13) współpraca z komórką organizacyjną KWP właściwą w sprawach ochrony informacji niejawnych. 

 

§ 23 

1 Do zadań posterunków Policji należy w szczególności: 

 1) realizowanie zadań służby prewencyjnej, a w szczególności: 

   a) przeciwdziałanie popełnianiu przestępstw i wykroczeń w miejscach publicznych, 

   b) ujawnienie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,

   c) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego wizerunku Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego; 

 2) ujawnianie przestępstw i wykroczeń oraz wykrywanie ich sprawców; 

 3) realizowanie zadań administracyjno - porządkowych; 

 4) współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego. 

2 Ustala się następujący zasięg działania posterunków Policji: 

 1) Posterunek Policji w Pilawie - obszar miasta i gminy Pilawa oraz gminy Parysów; 

 2) Posterunek Policji w Trojanowie - obszar gminy Trojanów; 

 3) Posterunek Policji w Wildze - obszar gminy Wilga; 

 4) Posterunek Policji w Żelechowie - obszar miasta i gminy Żelechów oraz gminy Miastków Kościelny. 

 

ROZDZIAŁ 5 

Przepisy przejściowe i końcowe 

 

§ 24 

Kierownicy komórek organizacyjnych oraz policjanci lub pracownicy wyznaczeni do koordynowania pracy komórek organizacyjnych Komendy są obowiązani:

1) do niezwłocznego zapoznania podległych policjantów i pracowników z postanowieniami niniejszego regulaminu;

2) w terminie 30 dni od wejścia w życie regulaminu, do określenia szczegółowych zakresów zadań podległych komórek organizacyjnych;

3) do niezwłocznego dostosowania kart opisu stanowisk pracy oraz opisów stanowisk pracy do przepisów niniejszego regulaminu. 

 

§ 25 

Decyzje wydawane na podstawie regulaminu, o którym mowa w § 26, zachowują moc, jeżeli nie są sprzeczne z postanowieniami niniejszego regulaminu. 

 

§ 26 

Traci moc Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie z dnia 6 września 2011 r. z późn. zm.2).


§ 27


Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania. 

                                                                                          Komendant

                                                                           Powiatowy Policji w Garwolinie 

W porozumieniu:

               Mazowiecki 

Komendant Wojewódzki Policji

 

 

1 )Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 627, 664, 908, 951 i 1529, z 2013 r. poz. 628, 675, 1351, 1635 i 1650 oraz z 2014 r. poz. 24, 486, 502, 538, 616, 1055 i 1199. Tekst jednolity nie uwzględnia zmian ogłoszonych w Dz. U. z 2011 r. Nr 217, poz. 1280 i Nr 230, poz. 1371.

2) Wymieniony regulamin został zmieniony regulaminem z dnia 18 lipca 2012 r., regulaminem z dnia 4 grudnia 2012 r., regulaminem z dnia 25 października 2013 r., regulaminem z dnia 17 marca 2014 r. oraz regulaminem z dnia 22 kwietnia 2014 r.

 

Pliki do pobrania

>
do góry